Juniorkommitténs tankar och syn.

Som en av få klubbar med förmånen att ha tre PGA-utbildade tränare, samt en under utbildning, erbjuder vi träning som inspirerar och fungerar för alla juniorer i alla åldrar.

Våra professionella tränare Joakim Ohrberg, Anna-Carin CarlssonThomas Carlsson, Björn Åkesson & Gustav Åkesson är de som konstant vidareutvecklar de spelare vi redan har, samt nyrekryterar till vår verksamhet. Kommittén har en tydlig vision om att alla som spelar och tränar under oss skall känna en god klubbkänsla samt stor samhörighet. Det skall alltid vara kul att komma till träningar, det skall alltid vara kul att vara med på läger och framförallt skall det alltid vara kul att komma ut på klubben, här skall man känna sig hemma. Den viktigaste byggklossen i verksamheten är breddverksamheten, men vi vill förstås också stödja och uppmuntra våra mest talangfulla juniorer när eller om de försöker ta det klivet upp till elitnivå och spela på nationella och internationella tourer, kanske som professionella spelare?

Lilla- Lag-SM vänder sig till juniorer födda 2009 eller senare. De lite äldre juniorerna upp till 16 år deltar i Matchligan. Våra bästa juniorer spelar i Juniorserien. Dessutom under sommarlovet har vi tidigare arrangerat det en egen juniortävling nästan varje vecka. Denna tävling är öppen för alla våra juniorer och vi hoppas på högt deltagande under sommaren. Vi har även ett påskläger på hemma banan samt under sommaren läger på annan bana med övernattningar och säsongen avslutas med ett höstläger även det på hemma klubben.

Tillsammans gör vi ett arbete för ett bättre Malmö Burlöv GK, men framför allt för en bättre Elit och Junior verksamhet. Oavsett om man är i kommittén eller inte kan man alltid engagera sig och bidra till att Malmö Burlövs junior och elit verksamhet blir bättre och bättre. Tillsammans gör vi skillnad.

Junior/Elitkommittén 2023

Ordförande: Henrik Johansson

Ledamöter: Anna-Carin Carlsson, Joakim Ohrberg, Björn Åkesson, Gustav Åkesson, Åsa Lundström, Jonas Bengtling, Roger Kronkvist, Patrik Elmstedt & Thomas Winzell

Kontakt: MBGK Junior och Elit