Björn Åkesson ny juniortränare.
2021-03-01 16:45

NYHET!

Vi har en ny juniortränare Björn Åkesson, mycket välmeriterad Malmöbo med spel i landslaget och på Europatouren under många år.

Björn är 32 år blir ansvarig juniortränare samt assisterande pro på Malmö Burlöv GK från 2021.

Spelarkarriär som amatör i svenska landslaget:

Spelat i svenska amatörlandslaget under många år med bästa minnen från lag JVM i Japan 2007 med Guld och individuell andra plats.

Vunnit världens största amatörtävlingar Polo Junior Classic 2007 i USA och rankad topp 3 i världen som amatör.

Spelarkarriär som proffs:

Kvalade in på Europatouren 2013 till 2016 och har flera topp 10 placeringar med en tredje plats som bäst i Joburg Open 2016 Sydafrika. Spelade sin första Europatour tävling som 17 åring.

Vilket tillskott och hälsar Björn välkommen till Malmö Burlöv GK.